Privātuma politika

1. Personas datu apstrādes pārzinis:

Pārdevējs un pakalpojumu sniedzējs SIA "E.G.I.", vienotās reģistrācijas numurs 40003204735, juridiskā adrese Bruņinieku iela 20, Rīga, LV-1001, tālrunis (+371) 67 297 698, e-pasts [email protected] , mājas lapa https://www.veikalskafija.lv/, ir personas datu apstrādes pārzinis (“Pārzinis”).

2. Piemērojamie tiesību akti:

– Eiropas Parlamenta un padomes Regula Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (2016. gada 27.aprīlis).

– Fizisko personu datu apstrādes likums.

3. Kas ir datu subjekts?

3.1. Datu subjekts ir pircējs - fiziska persona, kas savām vajadzībām iegādājas Pārziņa piedāvātos produktus un pakalpojumus (“Klients”).

4. Kas ir privātuma politika?

4.1. Privātuma politika (“Politika”) sniedz informāciju par to, kā Pārzinis vāc, apstrādā, glabā, kopīgo, dzēš un aizsargā Klientapersonas datus, tādējādi nodrošinot, ka Klienta personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un Klientam pārredzamā veidā. Politika attiecināma uz Klienta personas datiem, jebkuru fiziskas personas datu apstrādi un Klientam sniegto pakalpojumu.

4.2. Ja Pārzinis atjauninās šo politiku, visas izmaiņas tiks publicētas Pārziņa mājaslapā, sadaļā “Privātuma politika”. Klients ir atbildīgs par regulāru ieskatīšanos Privātuma politikā, it īpaši pirms jauna vai kārtējā pirkuma veikšanas mājas lapā.

4.3. Lai sniegtu Klientam labākus un piemērotākus produktus un pakalpojumus, kā arī, lai nodrošinātu, uzturētu, aizsargātu un uzlabotu esošus produktus un pakalpojumus, Pārzinis apstrādā no pakalpojumu sniegšanas apkopotus datus.

5. Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

5.1. Personas datu kategorijas, ko apstrādā Pārzinis, ir atkarīgas no Klienta izmantotajiem produktiem un pakalpojumiem. Pārzinis ir tiesīgs apstrādāt šādas personas datu kategorijas šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:

– vārds, uzvārds, korespondences adrese, fiziskā adrese, telefona numurs un e-pasta adrese;

– maksājuma dati;

– komunikācijas dati – e-pasts, vēstule vai cita informācija, kas saistīta ar Klienta komunikāciju ar Pārzini;

– citi dati, kurus Klients pats paziņo Pārzinim.

5.2. Pārzinis apstrādā šādus datus par produktu un pakalpojumu izmantošanu šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:

– klienta IP adreses informācija;

– sīkdatnes (tīmekļa vietas pārlūkošanas dati) – dati par Pārziņa mājaslapas apmeklēšanu;

– datums, laiks un interneta pārlūkošanas apjoms, atrašanās vieta pārlūkošanas brīdī;

– u.c. personas dati, atkarībā no Klientam sniegtā pakalpojuma veida, iepriekš informējot par to Klientu.

6. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes pamats?

6.1. Klienta piekrišana – Klients pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Klienta piekrišana tiešā mārketinga nolūkiem, lai izteiktu jaunus un individuālus piedāvājumus, ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot Pārzinim apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas kanālus ar Pārzini. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma.

6.2. Līguma noslēgšana un izpilde – lai Pārzinis varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu, tai jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek savākti pirms līguma noslēgšanas ar Pārzini vai jau noslēgtā līguma laikā.

6.3. Pārziņa leģitīmas intereses – ievērojot Pārziņa intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam, Pārzinim ir tiesības apstrādāt Klienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams un pietiekams šīs Politikas 7.1. un 7.2.apakšpunktā norādītājiem nolūkiem. Par Pārziņa leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, veicot tiešu tirgvedību, kā rezultātā Klientam tiek izteikti jauni un/vai individuāli Pārziņa produktu un pakalpojumu piedāvājumi (skatītarī šīs Politikas 8.2. un 8.3.punktu).

6.4. Juridisko pienākumu izpilde – Pārzinis ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības iestāžu un amatpersonu likumīgiem pieprasījumiem.

7. Kādiem nolūkiem Pārzinis apstrādās Klienta personas datus?

7.1. Pārzinis apstrādā personas datus, lai nodrošinātu kvalitatīvu, savlaicīgu un Klientam ērtu apkalpošanu līgumattiecību ar Pārzini spēkā esamības laikā:

– Klienta attiecību (t.skatītattālinātai) vadīšanai, nodrošinot Līgumu un Distances līgumu (ar fizisku personu) noslēgšanu un izpildi, kā arī ar to saistīto procesu realizāciju;

– Klienta sūdzību izskatīšanai un atbalsta (t.skatīttehniskā atbalsta) nodrošināšanai saistībā ar sniegtajiem pakalpojumiem;

– Klienta informēšanai par citu uzņēmumu produktiem un pakalpojumiem;

7.2. Pārzinis apstrādā personas datus, lai veicinātu nozares attīstību un piedāvātu jaunus pakalpojumus Klientiem, t.sk.:

– jaunu produktu izveidei un piedāvājumu izteikšanai par tiem;

– tirgus analīzes veikšanai un biznesa modeļa attīstībai tiek veikta Pārziņa klientu statistisko datu apstrāde.

7.3. Pārzinis apstrādā personas datus, lai veidotu un uzturētu Pārziņa iekšējos procesus, nodrošinātu dokumentu apriti un citus iekšējos procesus (piemēram, līgumu un citu dokumentu arhivēšanu) tam nepieciešamā un pietiekamā apjomā.

7.4. Pārzinis ir tiesīgs apstrādāt datus zemāk norādītajiem, kā arī citiem nolūkiem, saņemot no Klienta brīvi sniegtu un nepārprotamu piekrišanu:

– Pārziņa tēla popularizēšanai tirgū, sūtot Klientam jaukus novēlējumus, piešķirot bonusus, organizējot aptaujas esošo produktu un pakalpojumu uzlabošanai, kā arī jaunu produktu izveidei.

8. Vai Klientam ir tiesības ierobežot savu datu apstrādi?

8.1. Klientu personas datu profilēšana kā datu apstrāde:

– profilēšana ir jebkura veida automatizēta personas datu apstrāde, kas izpaužas kā personas datu izmantošana nolūkā izvērtēt konkrētus ar fizisku personu saistītus personiskus aspektus, jo īpaši analizēt vai prognozēt aspektus saistībā ar minētās fiziskās personas personīgajām vēlmēm, interesēm, uzticamību, uzvedību, atrašanās vietu vai pārvietošanos;

– apstrādājot Klienta personas datus, Pārzinis var veikt profilēšanu, lai sūtītu jaukus novēlējumus, dāvanas, piešķirtu bonusus, veidojot un izsakot individuālus piedāvājumus. Automatizētie individuālie lēmumi tiek pieņemti tikai biznesa nolūkos, un tie neradīs Klientam tiesiskas sekas. Klientam jebkurā laikā ir tiesības iebilst pret automatizēta lēmuma pieņemšanu un nebūt par tāda pieņemtā lēmuma subjektu, informējot par to Pārzini (skatīt arī šīs Politikas 8.3.apakšpunkta noteikumus).

8.2. Tiešā tirgvedība un pamats sūtīt Klientam komercpaziņojumus: Pārzinis veic tiešo tirgvedību, izplatot Klientam komercpaziņojumus, lai Klients vienmēr tiktu informēts par jauniem, moderniem un/ vai tieši Klientam izveidotiem produktiem, pakalpojumiem, kā arī īpašiem līguma noteikumiem (piem., atlaidēm) saskaņā ar šīs Politikas 6.3.apakšpunktā norādīto personas datu apstrādes pamatu. Klientam ir tiesības jebkurā laikā un bez maksas atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas, informējot par to Pārzini (skatīt arī šīs Politikas 8.3.apakšpunkta noteikumus).

8.3. Klientam ir tiesības jebkurā brīdī iebilst pret savu personas datu profilēšanu (skatīt 8.1.apakšpunktu) vai atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas (skatīt 8.2.apakšpunktu), par to informējot Pārzini rakstiski (nosūtot uz Politikas 1.punktā norādīto e-pastu elektronisko pieprasījumu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu vai rakstot vēstuli uz Politikas 1.puktā norādīto adresi. Izmaiņas neietekmēs personas datu apstrādes likumību pirms šajā punktā norādītiem Klienta iebildumiem un/ vai atteikuma.

9. Kas ir sīkdatnes un kā Pārzinis var tās apstrādāt?

9.1. Sīkdatnes ir nelielas teksta datnes, kas tiek izveidotas un saglabātas Klienta ierīcē (datorā, planšetē, mobilajā telefonā un tml.), apmeklējot Pārziņa mājas lapu. Sīkdatnes “atceras” lietotāja pieredzi un pamatinformāciju un tādējādi uzlabo Pārziņa mājas lapas lietošanas ērtumu. Plašāka informācija par sīkdatnēm pieejama saitē https://www.youronlinechoices.com/.

9.2. Izmantojot sīkdatnes, tiek apstrādāti kopējie lietotāju paradumi un vietnes lietošanas vēsture, diagnosticētas problēmas un trūkumi vietnes darbībā, ievākta lietotāju paradumu statistika, kā arī tiek nodrošināta vietnes funkcionalitātes pilnīga un ērta izmantošana.

9.3. Ja Klients nevēlas atļaut izmantot sīkdatnes, Klients var izdarīt korekcijas savas pārlūkprogrammas uzstādījumos, tomēr tādā gadījumā vietnes lietošana var būt būtiski traucēta un apgrūtināta. Saglabāto sīkdatņu dzēšana ir iespējama savas ierīces pārlūkprogrammas uzstādījumu sadaļā, dzēšot saglabāto sīkdatņu vēsturi.

9.4. Pārziņa uzturētā mājaslapa izmanto funkcionālās, analītiskās, reklāmas un obligātās sīkdatnes.

10. Kā Pārzinis iegūst Klienta personas datus?

10.1. Pārzinis iegūst Klienta personas datus, kad Klients:

–  reģistrējas mājas lapā;

– pierakstās jaunumu vai citu pakalpojumu saņemšanai no Pārziņa;

– jautā Pārzinim plašāku informāciju par Klienta izmantoto produktu vai Klientam sniegto pakalpojumu vai sazinās ar Pārzini saistībā ar sūdzību vai informācijas pieprasīšanu, identificējot Klientu;

– piedalās konkursos, loterijās vai aptaujās;

– apmeklē vai pārlūko Pārziņa mājaslapu;

10.2. Pārzinis var nodot Klienta personas datus trešajām personām, ja Klients tam piekritis vai izvēlējies.

10.3. Pārzinis var apstrādāt Klienta personas datus par Klientu no citiem uzņēmumiem un partneruzņēmumiem (skatīt šīs Politikas 12.apakšpunkta noteikumus), respektējot Klienta izvēli vai iepriekš saņemot piekrišanu no Klienta.

11. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes laiks?

Pārzinis apstrādās Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šādiem apstākļiem:

– ir spēkā Līgums (Distances līgums) starp Klientu un Pārzini;

– personas datu glabāšanās termiņš ir noteikts vai izriet no Latvijas Republikai saistošiem normatīvajiem aktiem;

– cik tas ir nepieciešams Pārziņa leģitīmo interešu realizācijai un aizsardzībai;

– kamēr nav atsaukta Klienta piekrišana personas datu apstrādei.

12. Klienta personas datu koplietošana

12.1. Lai sniegtu Klientam pakalpojumus, Pārzinis var kopīgot Klienta personas datus ar:

– partneriem vai aģentiem, kas iesaistīti Klientam pasūtīto vai izmantoto produktu un pakalpojumu nodrošināšanā;

– Maksekeskus AS, maksājumu platformas makecommerce.lv īpašniekiem, maksājumu izpildes veikšanai;

12.2. Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par personas datiem šādām iestādēm un dienestiem:

– tiesībsargājošām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem vai attiecīgās iestādes informācijas pieprasījuma;

12.3. Pārzinis izsniegs Klienta personas datus tikai nepieciešamā un pietiekamā apjomā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un konkrētās situācijas objektīviem apstākļiem.

13. Kā Pārzinis aizsargā tās rīcībā esošos Klienta personas datus?

13.1. Pārzinis nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Pārzinis pielieto mūsdienu tehnoloģijas, tehniskas un organizatoriskas prasības, t.sk., izmantojot ugunsmūrus, ielaušanās atklāšanas, analīzes programmatūras.

13.2. Pārzinis rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Pārziņa vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Pārziņa deleģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts apstrādāt Klienta personas datus saviem nolūkiem, ja vien Klients tieši nav devis piekrišanu šādai apstrādei un datu apstrāde trešajām personām nepieciešama saistībā ar Klientu uzņemto saistību izpildei.

13.3. Pārzinis neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no Pārziņa, piemēram, Klienta vainas un/ vai nolaidības dēļ.

13.4. Klienta personas datu apdraudēšanas gadījumā Pārzinis paziņos par to Datu valsts inspekcijai un nepieciešamības gadījumā Klientam.

14. Kādas tiesības ir Klientam?

14.1. Vērsties pie Pārziņa, rakstot uz Politikas 1.punktā norādīto e-pastu, lai saņemtu Pārziņa rīcībā esošo personas datu kopiju.

14.2. Labot visus Pārziņa rīcībā esošos personas datus par sevi, piesakot izmaiņas rakstot uz Politikas 1.punktā norādīto e-pastu.

14.3. Klientam ir tiesības iegūt informāciju par tām fiziskām vai juridiskām personām, kuras noteiktā laika posmā no Pārziņa ir saņēmušas informāciju par šo Klientu. Pārzinis nesniegs Klientam informāciju par valsts institūcijām, kuras ir kriminālprocesa virzītāji, operatīvas darbības subjekti vai citas institūcijas, par kurām likums aizliedz šādas ziņas izpaust.

14.4. Pieprasīt dzēst vai ierobežot to personas datu apstrādi, kuru apstrāde vairs nav nepieciešama saskaņā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un apstrādāti (tiesības “tikt aizmirstam”).

14.5. Klientam ir tiesības uz savu personas datu pārnesamību, ja apstrādāšana tiek veikta automatizēti,  iesniedzot rakstveida iesniegumu.

14.6. Papildu informāciju tostarp arī par citām Klienta tiesībām iespējams saņemt, apmeklējot Vairāk informācijas skatiet, apmeklējot Eiropas Savienības datu aizsardzībai veltīto mājas lapu https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rights-citizens_lv.

14.6. Vērsties par Pārzini vai personas datu apstrādi uzraugošajā iestādē (Datu valsts inspekcija, www.dvi.gov.lv) sakarā ar jautājumiem par personas datu apstrādi.

14.7. Vērsties pie Pārziņa, rakstot uz Poltikas 1.punktā norādīto e-pastu, lai saņemtu informāciju par klienta personas datu apstrādi un to aizsardzību.

Pēdējo reizi šī privātuma politika tika atjaunota 2021.gada 20. aprīlī.